Verkeer en openbare ruimte

Verkeer / Parkeren

Beleid Verkeer / Parkeren

Wat wilden we bereiken ?

Effect indicator

Streven

Resultaat 2021

Bron

Wat hebben we daarvoor gedaan in 2021?

Het versterken van de bereikbaarheid van economische locaties en (woon)-voorzieningen
(Bron: Bestse mobiliteitsaanpak)

Geen

-

-

Aanname: actief participeren in relevante overleggen leidt tot het gewenste maatschappelijk effect.

  • Samen met regionale partners participeerden we in regionale projecten en trajecten. Bijvoorbeeld de Bereikbaarheidsagenda (waaronder de voorbereiding van een regionaal netwerk van mobiliteitshubs en de doorfietsroutes), maar ook Smartwayz.nl-projecten InnovA58 en de nadere uitwerking van het korte termijn maatregelenpakket in het kader van het project Randweg A2. De MRE-visie Toekomstbeeld Mobiliteit is in voorbereiding.
  • Het Bestse gedeelte van de Wegenstructuur Brainport Park stelden we open voor het verkeer.
  • In de voorbereiding voor de besluitvorming over het Bestse gedeelte van de doorfietsroutes F2 Den Bosch - Eindhoven en de F58 Tilburg-Eindhoven- Aarle-Rixtel (Wilhelminakanaal-route) zetten we belangrijke stappen . Voor beide trajecten is er inzicht in de ontwerpmogelijkheden met bijbehorende kostenraming.
  • Het fietspad op de Heidebrug leverden we op als een hoogwaardige fietsroute. Dit in
  • De fietsbrug over het Wilhelminakanaal  ter hoogte van Aquabest is in gebruik.

Het leveren van een grotere bijdrage aan kwaliteit van de leefomgeving voor nu en in de toekomst.
(Bron: Bestse mobiliteitsaanpak)

Er is geen overkoepelende effect indicator voor de totale bijdrage aan de kwaliteit van de leefomgeving.

Voor verkeersveiligheid wordt de provinciale doelstelling gevolgd.

-

0 verkeersdoden per jaar

(gegevens zijn beschikbaar in de jaarrekening 2022)

--

2021: 0 doden*
2020: 3 doden
2019: 3 doden
2018: 3 doden
2017: 3 doden
De cijfers over 2021 zijn niet definitief.

BLIQ - verkeersveiligheids-rapportage 2016 - 2020

  • Samen met partners zetten we in op het opstellen van een risico gestuurde aanpak voor verkeersveiligheid, zodat risico's op gevaarlijke situaties worden herkend.
  • Samen met partners zetten we blijvend in op gedragsbeïnvloeding. Dit doen we om de verkeersveiligheid te bevorderen. Bijvoorbeeld door het Brabants VerkeersveiligheidsLabel (BVL), maar ook door het opstarten van Jongleren in het verkeer.
  • Dit jaar realiseerden we vlakbij de Platijn in Dijkstraten een schoolzone. Ook bij de Heydonck en de Immanuelschool aan de Trompstraat en Van Lumeystraat is een schoolzone gerealiseerd.
  • De Oirschotseweg is heringericht. De Hoofdstraat (tussen het Kerkhofpad en de Ringweg) breidden we voor. Herinrichting volgt in 2022.
  • We blijven inzetten op het terugdringen van de overlast van rijkswegen . Dit hebben we met name gedaan in het kader van het project InnovA58.
  • De Nota Parkeernormen actualiseerden we.

Het leveren van een bijdrage aan een toegankelijke omgeving voor iedereen.
(Bron: Bestse mobiliteitsaanpak)

In de reguliere werkzaamheden en projecten leverden we een bijdrage aan een toegankelijke omgeving. Bijvoorbeeld door herinrichting van verschillende wegen. Bij de herinrichting van de Oirschotseweg maakten we bushaltes toegankelijk.

Deze pagina is gebouwd op 06/08/2022 12:38:31 met de export van 06/08/2022 12:26:47